خداوند آدم را به صورت خود آفرید

در این قسمت به حملات و شبهات و اعتراضاتی که در باره دین مبین اسلام اصل محمدی(ص) در جراید و سایتهای مخالف توسط دوستان گزارش شده اند خواهیم پرداخت. تمامی موارد ذکر شده، فقط به علت ناآگاهی عموم مردم نسبت به آیات قرآن، ناسخ و منسوخ، عام و خاص، محكم و متشابه، مقدّم و مؤخّر مطرح شده اند. ان شاء الله پاسخهای راهنمای عزیزمان فرامرز با استفاده از آیات و احادیث و بر مبنای کلام معصوم، جواب محکمی به کج فهمی های مخالفان باشد. توجه شما را به مطالعه موارد موجود جلب می کنیم. این قسمت به مرور و با گزارش موارد جدید، به روز در خواهد آمد.
قوانين انجمن
لطفا فراموش نکنید که به عنوان انسانی در راه تعالی که می خواهد با ذهن باز و قلبی روشن، با بحث و گفتگو به حقیقت مطالب، ان شاء الله پی ببرد، باید به عقاید یکدیگر احترام بگذاریم، خصوصا که صحبت از اعتقادات دینی باشد که برای همه ما محترم شمرده می شود، از تمامی عقاید ضد مذهبی استقبال می کنیم و معتقدیم که با توضیح و بحث در این موارد است که خیلی از مشکلات ما باز شده و حل خواهد شد.

در پناه الله
مدیریت سایت

خداوند آدم را به صورت خود آفرید

پستتوسط ذاکر الله » سه شنبه دسامبر 05, 2017 8:10 am

سلام به عزیزان

قبل از توضیح شبهاتی که در این توضیحات وجود دارد
حتما باید شبهه بزرگتر دیگری که گفته شده خداوند آدم را بر صورت خود آفرید برطرف شود
چون طبق معمول این حدیث بطور کامل خوانده نشده و مورد توجه قرار نگرفته است

اصل حدیث این است
حسین بن خالد میگوید به امام رضا-ع گفتم
یابن رسول الله مردم روایت میکنند که رسول خدا-ص فرمود
خدا آدم را به صورت خود آفریده است

فرمود خدا آنها را بکشد که ابتدای حدیث را انداختند

رسول خدا به دو نفر رسید که به هم دشنام میدادند شنید یکی از آنها به رفیقش میگوید
خدا رویت را زشت کند و روی هرکس که به تو شباهت دارد
رسول خدا-ص فرمود ای بنده خدا به برادرت چنین نگو
زیرا خدای عزوجل آدم را به صورت او آفریده است
ج1- ص239 - ح5

یعنی چهره ما انسانها به چهره آدم شبیه است
نه اینکه چیزی در انسان یا هر مخلوق دیگر باشد که به خداوند شبیه باشد

پس اولا این مورد کاملا برطرف میشود که بین خداوند و هیچ مخلوقی، هیچ شباهتی از هیچ نظر وجود ندارد و نخواهد داشت و نمیتواند داشته باشد

مورد دیگر اینکه صفات خداوند دقیقا عین خدا هستند
و اسامی خداوند بیان کننده هر یک صفات است
که ما با تلاش خود آنها را در حد فهم خود میفهمیم
و اگر خداوند آنها را بما بفهماند بازهم فقط بمعنی فهمیدن است
نه به این معنی که چون من چیزی را فهمیدم
به آنچه که فهمیدم رسیده باشم و در من شکل گرفته باشد

مگر میشود کسی متصف به صفات خدا شود؟

اینکه چنین حرفی گفته شده یعنی مثلا در آن شخص، رحمتی شکل میگیرد که بسیار فراتر از آن چیزی است که دیگران داشته باشند
اما بازهم به هیچ عنوان حتی ذره ای نزدیک به حالت خداوند نیست

خداوندی که هیچ چیزی از او قابل اندازه گیری نیست
چگونه میتوان در مورد او گفت که کسی به حالتی یا صفتی که متعلق به اوست نزدیک شده است؟
در پناه الله
نماد کاربر
ذاکر الله
Site Admin
 
پست ها : 1241
تاريخ عضويت: دوشنبه آپريل 12, 2010 9:25 pm

بازگشت به پاسخ گویی به شبهات و اعتراضات



چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان

cron